E- learning
  • Főoldal

  • Grafológiáról

  • Képzéseink

  • Események

  • Szolgáltatások

  • Rólunk

  • More

    Iratkozz fel a hírlevelünkre!

    Lukács Oktatási Központ

    1121. Budapest Denevér köz 2.

    +36/30 6555043

    Értesülj grafológiával, tanácsadással kapcsolatos cikkeinkről, képzéseinkről, eseményeinkről:

    Adatvédelmi tájékoztató

    Amikor a szerep erősebb a személyiségnél– Szerep és személyiség a kézírásban

    January 16, 2016

    |

    Demeter Lilla

     

    Szerepeink meghatározzák identitásunkat: anya vagyok, tanár, zenész, blogger, stb. Erősítik személyiségünk énrészéit, melyek önazonosságunkhoz járulnak hozzá és önmeghatározásunk alappillérei.

     

    De vajon valóban szerepeinkből áll össze a személyiségünk? Á, dehogy, gondolkodjuk azonnal! Én ennél több vagyok, más vagyok. Hol kezdődik az identitás? Gyerekkorban, serdülőkorban születik, amikor még nincs szerep, különleges szerep legalábbis. Ilyenkor készül a személyiség az identitás megtalálására, ezért nem jó, ha túl korán talál ránk valamilyen felnőtt szerep.

    A kézírásban mi mutatja meg, hogy hogyan áll a személyiség a szerepeivel, az identitásával? Én győzök-e vagy a szerep?

     

    Ha a személyiség győz, az írás természetes, egyéni képet mutat. Ha a szerep uralja személyiséget, akkor az írás egy merev forma mögé bújik, nem meri megmutatni, fölvállalni magát. Az énmeghatározás a szerepről alkotott sémához igazodik és nem válik kimunkált, egyedi formájúvá.

    Ha a személyiség sikeres különböző szerepköreiben és megéli az önmegvalósítást általuk, akkor az identitás kimunkálttá, a személyiség éretté, egészségessé válik. Ez az állapot kell ahhoz, hogy feladatainkat és terheinket megoldjuk, de örömeinket és boldogságunkat is megéljük.

    Az érett személyiség kézírása dinamikus, lendületes, rugalmas vonalvezetésű és harmóniát, stabilitást áraszt. Olyan, amit jóérzés szemlélni, mert mosolyognak betűk és biztosan áramlanak a vonalak.

     

    Persze kevesen lehetünk azon a bizonyos ’’Maslow piramis csúcsán’’ és a részeredményeknek is nagyon örülünk. A grafológus örül például, ha szépen, harmonikusan helyezkedik el az írás a térben vagy optimálisan variálódnak a betűképek vagy gördülékenyen oldódnak egymásba a vonalak.

    A legnagyobb óvatossággal a mesterkélt írások alkotójához forduljunk, azokhoz, akiknek nincs kidolgozott identitásuk, hiszen náluk az alapok hiányoznak egy önálló, felnőtt, sikeres énvezetéshez.

     

    Demeter Lilla grafológus, írásanalitikus szaktanácsadó

     

     

     

    Tags:

    grafológia

    szerep

    identitás

    személyiség

    íráselemzés

    Please reload

    Featured Posts

    Önismeret? Boldogság? Hogyan is kezdjünk hozzá?

    January 26, 2014

    A kézírás jövőjéről: Beszélgetés Demeter Lillával a Civil Rádióban

    May 1, 2013

    „Amivel a napjainkat töltjük, azzal telik az életünk is.”

    August 9, 2015

    1/5
    Please reload

    Recent Posts

    Grafomesék- Élettörténetek a kézírásban

    May 8, 2019

    A grafológus gondolatai a kezdővonalakról

    September 6, 2018

    A grafológus gondolatati a végvonalakról

    September 6, 2018

    Az én „ováljaim”

    July 17, 2018

    Szöges vonalvezetés – de most ez jó vagy rossz?

    July 17, 2018

    ÁLMAINK VILÁGA – ÁLOM-FELDOLGOZÁS TANFOLYAM 2018. április 24 – június 8.

    April 16, 2018

    Végre újra Grafoklub!

    January 24, 2018

    DINOSZAURUSZ VAGY DIAGNOSZTA?

    September 5, 2017

    Hasfelmetsző Jack és a grafológia találkozása

    August 7, 2017

    Színe és fonákja

    April 10, 2017

    Please reload